, ,

Uloga oblaka i ERP sustava u katastrofama

9 sij 2024

Sve češće smo svjedoci prirodnih katastrofa koje imaju razorne posljedice za zajednice, tvrtke i pojedince. Potresi, razne oluje te ostale nepogode mogu uzrokovati nestanak struje i druga oštećenja na infrastrukturi.

U ovakvim nepredvidivim situacijama ključno je da se tvrtke unaprijed adekvatno pripreme za suočavanje s posljedicama i osiguranje neometanog rada čak i u teškim vremenima. U ovom tekstu ćemo istražiti kako cloud rješenja mogu pomoći tvrtkama u potencijalnoj prirodnoj katastrofi da ona ne postane katastrofalna za samo poslovanje.

Iako se tvrtke koje su pretrpjele teške posljedice prirodnih katastrofa možda neće moći odmah osloniti samo na ERP sustav, on ipak doprinosi korake koji pomažu tvrtkama da se brže oporave. Prilagodba, inovativnost i korištenje alternativnih tehnoloških rješenja ključni su za održavanje kontinuiteta poslovanja u ovim iznimno zahtjevnim vremenima.

  1. Uspostavljanje sigurnosne kopije u oblaku

Nedavne poplave su pokazale koliko brzo može doći do gubitka podataka i informacija. Ponuditelji ERP sustava u oblaku omogućavaju sigurno čuvanje podataka na udaljenim serverima, čime se osigurava zaštita od gubitka podataka u slučaju lokalnih nesreća poput poplava, požara ili krađe. Sustav automatski redovno kreira sigurnosne kopije i omogućava brzu obnovu podataka, što je ključno za daljnje poslovanje tvrtke.

  1. Dostupnost bilo gdje i bilo kada

Jedna od prednosti clouda je mogućnost pristupa aplikaciji i poslovnim podacima s bilo kojeg mjesta i uređaja koji imaju internetsku vezu. Ovo je osobito važno nakon katastrofe, kada tvrtke možda nemaju pristup svojim fizičkim lokacijama. Sustav u oblaku omogućuje zaposlenicima nastavak upravljanja poslovnim procesima, komunikaciju s klijentima i dobavljačima te praćenje zaliha, bez obzira na njihovu trenutnu lokaciju.

  1. Prilagodljivost i agilnost

Nakon katastrofe ključno je da se tvrtke brzo prilagode novim okolnostima. Cloud sustav pojednostavljuje prilagođavanje procesa i radnih tokova prema promijenjenim potrebama i zahtjevima. S prilagodljivošću tvrtke mogu efikasno reagirati na promjene i brže obnoviti svoje poslovanje.

  1. Poboljšana komunikacija i suradnja

U razdoblju oporavka nakon katastrofe ključno je da se zaposlenici, klijenti i partneri usklade i komuniciraju. ERP sustav u oblaku omogućava poboljšanu komunikaciju i suradnju putem zajedničkih platformi, gdje se mogu dijeliti informacije, planirati aktivnosti i koordinirati proces obnove.

Nedavne prirodne katastrofe nanijele su ozbiljnu štetu mnogim tvrtkama, uključujući potpuno uništenje proizvodnih objekata i druge infrastrukture. U takvim izrazito zahtjevnim situacijama razumljivo je da klasične poslovne prakse neće biti dovoljne za ponovno pokretanje poslovanja. U nastavku dijelimo s vama nekoliko savjeta u obliku koraka kako što brže ponovo pokrenuti poslovanje poduzeća.

  1. Izrada plana obnove

Prvo se mora izraditi osnovni plan oporavka poslovanja. To uključuje određivanje hitnih prioriteta, kao što je osiguranje alternativnih proizvodnih kapaciteta, traženje zamjenskih dobavljača, procjena stanja zaliha i računa, kao i rješavanje financijskih pitanja.

  1. Briga o komunikaciji

Obavijestite svoje kupce, dobavljače i zaposlenike o situaciji. Time ćete uspostaviti transparentnu komunikaciju i sačuvati povjerenje. Prepoznavanje mogućnosti prilagodbe i traženje alternativnih načina ispunjavanja narudžbi pomoći će u održavanju odnosa s klijentima.

  1. Izgradnja privremenog poslovnog prostora

Iako možda nemate vlastiti fizički prostor, možete koristiti privremena rješenja. To može uključivati ​​iznajmljivanje prostora, suradnju s drugim tvrtkama radi dijeljenja prostora ili izvođenje određenih proizvodnih procesa u vanjskim pogonima.

  1. Digitalna transformacija u oblaku

Ako vaša tvrtka trenutno koristi lokalno instaliran ERP sustav, razmislite o prelasku na digitalno okruženje u oblaku. Čak i u slučaju katastrofe vaši su podaci sigurni u oblaku, što je važno za brži oporavak tvrtke.

  1. Suradnja s tehnološkim partnerima

Tehnološki partneri, uključujući pružatelje ERP sustava, mogu igrati ključnu ulogu u pomaganju oporavka poslovanja. Pronađite stručnjake koji razumiju izazove s kojima se suočavate i mogu vas savjetovati o prilagodbi tehnoloških rješenja vašim potrebama.

Moć prirode je razorna, a prirodne katastrofe mogu imati ozbiljne posljedice na poslovanje poduzeća. Ključno je da se tvrtke unaprijed ili na vrijeme pripreme za suočavanje s ovim izazovima. Korištenje digitalnih rješenja i usluga u oblaku omogućuje tvrtkama bolju pripremljenost za nepredvidive događaje, brži oporavak i lakše održavanje kontinuiteta poslovanja.

Više o PANTHEON rješenjima za backup podataka možete saznati na sljedećem LINKU.

Ne propustite poduzetničke novosti i savjete

Ako želite primati mjesečni newsletter s korisnim sadržajima iz naše poduzetničke baze znanja, molimo vas da ispunite obrazac.

X