Kako sustav upravljanja zalihama vodi do veće profitabilnosti

8 stu 2022

Ne postoji ništa frustrirajuće za kupca od naručivanja putem interneta i saznanja da ono što želi nema na zalihama. Trgovci mogu izgubiti gotovo polovicu planiranih kupnji kada kupci naiđu na slučaj lošeg upravljanja zalihama. Kupnje od kojih se odustane mogu predstavljati oko 4% ukupne prodaje uobičajenog trgovca.

Upravljanje zalihama je više od pukog saznanja koliko nečega imate na policama; radi se o praćenju i organiziranju robe i materijala od dobavljača preko procesa proizvodnje pa sve do kupaca.

Neadekvatno upravljanje zalihama ima izravan utjecaj na loše korisničko iskustvo. Bez razumijevanja zaliha i njihovog statusa u stvarnom vremenu, tvrtka ne može učinkovito planirati i ispunjavati narudžbe kupaca, što baca loše svjetlo na tvrtku, koja istovremeno gubi puno vremena i novca neplaniranjem proizvodnje ili nove nabave.

Različita izvješća pokazuju da čak 43% malih tvrtki ručno prati zalihe ili ih uopće ne prati. Jeste li sigurni da je ova metoda upravljanja zalihama učinkovita?

Možda se na početku svog poslovnog puta možete lako snalaziti s ručnim popisivanjem zaliha ali kako tvrtka raste, tako raste i kompleksnost zaliha te nekontroliranjem stvarne količine možete naštetiti tvrtki i kočiti njen rast.

Tvrtke koje se oslanjaju na ručne postupke popisivanja zaliha suočavaju se s:

  • nepreciznom i dugotrajnom inventurom
  • neučinkovitim upravljanjem zalihama, što rezultira viškom proizvoda na jednom mjestu i praznim zalihama na drugom
  • nepreciznim planiranje i puštanje proizvoda u promet, što rezultira otpisom viškova
  • nepotrebnim radnjama koje povećavaju trošak prodane robe;
  • nedostatkom zaliha što dovodi do gubitka kupaca koji odlaze konkurentima;
  • nemogućnosti praćenja proizvoda od dobavljača do narudžbe kupca.

 

Automatsko upravljanje zalihama pomoću softvera

Automatiziranje ručnih procesa vezanih uz upravljanje zalihama i uvid u bolje predviđanje i korištenje zaliha poboljšava upravljanje zalihama u četiri područja:

 

  1. Poslovanje na više lokacija

Ako skladištite i prodajete proizvode na više lokacija, neophodno je imati pregled zaliha na svim razinama organizacije. Na taj način optimizirate korištenje zaliha i dostavljate proizvode kupcima na najbrži i najprofitabilniji način. Softver za upravljanje zalihama omogućuje postavljanje unaprijed definiranih parametara kao što su dostupnost i lokacija proizvoda. Dakle, prilikom narudžbe više različitih proizvoda, sustav narudžbu šalje na mjesto gdje su dostupni svi proizvodi iz narudžbe kupca, čime se eliminira višestruka isporuka za jednu narudžbu i smanjuju troškovi dostave. Softver za upravljanje zalihama također može pomoći u povećanju prodaje.

Uvidom u inventar na svim lokacijama, možete proaktivno pratiti količine zaliha i prodavati tako da po potrebi prenosite zalihe između lokacija, osiguravajući dostupnost robe i smanjujući zastarjele zalihe. Suradnici u prodaji također imaju uvid u dostupnost zaliha, pa se ne susreću sa situacijama da ponude proizvod kojeg više nema na zalihi. Prodani proizvodi se automatski evidentiraju, što omogućuje pregled stanja narudžbi (otvorene narudžbe, slobodne zalihe – brzi pregled zaliha).

 

  1. Obnavljanje zaliha

Zadovoljstvo kupaca i profitabilnost uvelike ovise o održavanju prave količine zaliha za ispunjavanje predviđenih narudžbi, a višak zaliha mora biti sveden na minimum. Tvrtke moraju uzeti u obzir fluktuacije u potražnji, sezonalnosti, logistiku opskrbnog lanca i prirodni životni ciklus proizvoda. Ukoliko zaliha nije dovoljna za pokriće narudžbi, možemo izvršiti automatsko generiranje narudžbi prema dobavljačima uzimajući u obzir stanje zaliha.

Upravljanje zalihama s PANTHEON-om osigurava popunjavanje zaliha na temelju potražnje, prosječnog vremena isporuke i broja dana isporuke te trenutnih podataka o zalihama. Sustav vas tako automatski upozorava da se radni nalozi mogu slati kupcu na izvršenje.

 

  1. Poštivanje životnog ciklus proizvoda

Pri upravljanju zalihama mora se voditi računa i o životnom ciklusu proizvoda, jer nakon određenog vremena interes na tržištu za svaki proizvod opada i tada se zalihe za njega moraju uskladiti ili se proizvod čak može prekinuto. Uzimajući u obzir životni ciklus, svake godine moramo odrediti maksimalne zalihe proizvoda, čime se olakšava rad planera zaliha i izbjegavaju prekomjerne zalihe. Uneseni podaci o planiranju maksimalnih zaliha proizvoda imaju vrlo snažan utjecaj na planiranje proizvodnje i narudžbi dobavljača. Tako jednostavnim ispisom trenutnih zaliha i podataka o maksimalnim i minimalnim zalihama možete izraditi tjedne planove i provjeriti imate li na zalihama sve potrebne materijale za ispunjenje plana proizvodnje.

 

  1. Sljedivost kroz cijeli životni ciklus proizvoda

Tvrtke trebaju mogućnost praćenja proizvoda tijekom cijelog životnog ciklusa, jer to omogućuje veću učinkovitost i bolju iskoristivost zaliha. Ručno praćenje i povezivanje od dobavljača do krajnjeg kupca gotovo je nemoguća misija jer postoji mnogo podataka koje treba uzeti u obzir. Korištenjem praćenja serija za upravljanje materijalnim operacijama, lako povezujemo gotove proizvode sa sirovinama i dobavljačima s jedne strane, te s narudžbama i evidencijom kupaca s druge strane. To svima uključenima daje punu vidljivost cijelog životnog ciklusa svakog proizvoda, zajedno s detaljnim informacijama (npr. datum proizvodnje) tako da možete prvo iskoristiti starije proizvode, smanjujući otpad i osiguravajući da se zalihe koriste na najučinkovitiji način.

 

Tvrtke koje koriste PANTHEON modul za materijalno poslovanje bolje razumiju zalihe i način njihove distribucije. Stoga se mogu pouzdano osloniti na proizvodni model vođen potražnjom, držati manje zaliha i time smanjiti režijske troškove povezane sa skladištenjem. Sve to u konačnici povećava profitabilnost tvrtke.

Ne propustite poduzetničke novosti i savjete

Ako želite primati mjesečni newsletter s korisnim sadržajima iz naše poduzetničke baze znanja, molimo vas da ispunite obrazac.

X