Poslovna rješenja, Poduzetništvo, Računovodstvo i financije
Zašto je važan računovodstveni program za mala poduzeća?
Početak pokretanja poslovanja može biti veliki izazov, a također zahtijeva i određeno znanje. Od svih dodatnih zadataka koje vlasnici malih poduzeća imaju, najvažnije je vođenje računovodstva. Dobre računovodstvene prakse održavaju tvrtku u najboljem financijskom stanju i pomažu poduzetniku u donošenju boljih odluka, dok loše računovodstvo može uzrokovati probleme s poreznim zakonodavstvom ili čak cjelokupan kolaps tvrtke. Srećom, uz pravi računovodstveni program za mala poduzeća obavljanje računovodstvenih zadataka može biti puno lakše.
Računovodstveni softver pomaže vlasnicima u praćenju potraživanja i financijskih obveza, pojednostavljuje izdavanje računa, omogućuje pregled poslovnih pokazatelja i olakšava razmjenu podataka i dokumenata s računovođom.
Za što se koristi računovodstveni program za mala poduzeća?
Vjerojatno je većina vlasnika malih poduzeća doživjela da upravljanje poslovnim financijama nije tako jednostavno kao što se čini na prvi pogled. Potrebno je pripremiti proračun, odabrati i platiti dobavljače, pratiti troškove, kategorizirati transakcije i voditi detaljne i točne račune i bilance. Samo nekoliko dana bez ažurnog vođenja računovodstva, ostavlja veliku količinu posla koja se mora odraditi. Računovodstveni softver znatno olakšava život vlasnicima malih poduzeća. Umjesto da sve radite ručno, određeni se zadaci mogu automatizirati i ubrzati.
Radni zadaci koje možete prepustiti računovodstvenom programu
Računovodstveni softver donosi veću kontrolu nad poslovnim i financijskim podacima pomažući u planiranju financija i pravodobnom uočavanju potencijalnih problema, kao i u utvrđivanju prednosti i na taj način povećanju mogućnosti rasta tvrtke.
S pruženim informacijama, poduzetnik može bezbrižno ulagati, olakšati traženje kredita i predviđati porezne zahtjeve.
Predstavljamo vam razloge zašto je računovodstveni softver gotovo neizbježan za vlasnike malih poduzeća i zadatke koje obavljaju:
Fakturiranje
Funkcionalnost fakturiranja važna je značajka računovodstvene opreme. Čim se uplata izvrši, automatski se registrira kao plaćena.
S poslovnim programom brzo i jednostavno izdajete račune. Istodobno se vrijednost i količina zaliha također smanjuje prilikom izdavanja računa. Poslovni program vam također omogućuje prikaz popisa izlaznih računa, zaključak blagajne, unos kupaca i potvrđivanje računa.
Optičko prepoznavanje dokumenata
U računovodstvenom programu PANTHEON, usluga eKniženje omogućava skeniranje i optičko prepoznavanje dokumenata – to znači da primljene račune možete obrađivati bez papira i bez prepisivanja jer je potrebno samo 6 sekundi od primitka računa do njegovog unosa.
Također možemo uspostaviti likvidaciju zaprimljenih računa – proces se uspostavlja i kontrolira putem računovodstvenog pristupa, korisnici potvrđuju dokumente putem web sučelja.
Time se postiže poslovanje bez papira, ubrzava proces i osigurava veća sigurnost podataka.
Pregled potraživanja
Dodavanjem svih računa u softversko rješenje trgovac ima najbolji uvid u svoja potraživanja, odnosno sve iznose koje tvrtka duguje, što je korisno za financijsko izvještavanje. Također je moguće pregledati iznose koje poslovni partneri duguju tvrtki.
Praćenje troškova i obveza
Pregled obveza plaćanja zapravo je praćenje troškova, odnosno svih računa ili troškova koje tvrtka mora platiti. Računovodstveni softver može olakšati upravljanje njima unošenjem u sustav.
Dodavanje datuma dospijeća i jednostavno pregledavanje kontnog plana pomaže u određivanju prioriteta plaćanja. Uzimanje u obzir ovih informacije, poduzetniku omogućuje procjenu profitabilnosti na temelju svih ulaznih i izlaznih plaćanja.
Skupni pristup podacima
Prednosti skupnog pristupa se prikazuju i unutar organizacije i s vanjskim suradnicima. Poslovni program omogućuje vam interno dijeljenje pristupa s bilo kojim članom tima koji može slati fakture kupcima ili se pobrinuti za plaćanje računa tvrtke.
Izvan tvrtke možemo dijeliti pristup određenim segmentima programa s računovodstvenim servisom. Računovođa i poduzeće pristupaju istoj bazi podataka, što u praksi znači da je razmjena brža i lakša, što štedi vrijeme, a računovođa stoga može posvetiti više vremena kvalitetnijem savjetovanju.
Izrada financijskih izvještaja
Poslovni program omogućuje vam automatsku pripremu ili neposredan pristup bilanci sa samo nekoliko klikova. Tako poduzetnici mogu provjeriti stanje svog poslovanja bez računovođe. Računovodstveni softver stoga pomaže u pripremi ne samo bilanci, već i računa dobiti i gubitka i novčanog toka.
Uz sve financijske podatke na jednom mjestu, u jednom sustavu, analitika vam omogućuje brzo stvaranje složenih izvješća.
Koje čimbenike treba uzeti u obzir pri odabiru računovodstvenog softvera za mala poduzeća?
Mala poduzeća imaju prilično širok raspon računovodstvenih softverskih rješenja na izbor.
Industrija i broj zaposlenika uvjetovat će funkcije koje su tvrtki potrebne, ali je također važno uzeti u obzir sljedeće karakteristike ili opcije pri odabiru.
Jednostavnost korištenja
Funkcionalnosti su, naravno, važne, ali ako ih ima toliko da će biti teško uopće shvatiti kako koristiti sustav, od programa nećemo imati puno koristi. Ponekad je od broja funkcionalnosti važnije da je sustav jednostavan za upotrebu, pa je bitno da to razmotrimo prije nego što odaberemo odgovarajuće rješenje.
Pristupačnost
Većina novijih rješenja nudi računovodstvo u oblaku tako da se aplikaciji može pristupiti bilo gdje putem bilo kojeg uređaja.
Međutim, potrebno je provjeriti je li svejedno potrebna instalacija programa, postoji li mobilna aplikacija te radi li i na iOS i Android uređajima. I, naravno, razmotrimo je li to uopće relevantno za naš izbor.
Dodatni korisnici
Dodatni korisnici programa su zaposlenici. To je važno ako u tvrtki ima više zaposlenika koji izdaju račune kupcima. Također je korisno ako softver daje pristup računovođi, koji zatim pristupa dokumentima i jednostavno ih knjiži.
Proširljivost
Pri izboru trebamo misliti na to da računovodstveni program za mala poduzeća ostane učinkovit pri rastu poduzeća i prilagodi se poslovanju svojim funkcionalnostima. Odaberite softversko rješenje s mogućnošću nadogradnje i bez ograničenja za dodavanje funkcionalnosti.
Integracija
Većina tvrtki vjerojatno će htjeti integrirati računovodstveni softver sa svojim terminalom za plaćanje i POS sustavom. Integracija vlastitog POS terminala s računovodstvenim softverom znači da se sve bankovne transakcije automatski i u stvarnom vremenu bilježe u računovodstvenom programu.
Ostale korisne integracije uključuju povezivanje s funkcionalnosti za obračun plaće, s CRM sustavom i slično.
Funkcionalnosti
Prije pregleda ponude na tržištu vrijedi napraviti popis funkcionalnosti koje su nam potrebne. Trebate li neograničen broj korisnika? Poslujete li s inozemstvom? Želite li obuhvatiti i upravljanje zalihama u programu? S ovakvim popisom potreba možete bolje identificirati koja ih rješenja pokrivaju.
Koliko izdvojiti za računovodstveni program za mala poduzeća?
Iznos ulaganja u softver ovisit će o tome što nam je točno potrebno. Pružatelj usluga, kao što je tvrtka za razvoj softvera sa samo nekoliko stalno zaposlenih i prilično jednostavnim ulaznim i izlaznim plaćanjima, može predvidjeti relativno nizak budget za računovodstveni softver.
Nešto složenije aktivnosti, kao što su maloprodaja, internetska trgovina ili restoran sa složenim zahtjevima za upravljanje zalihama, morat će uzeti u obzir nešto veći budget za kupnju računovodstvenog softvera kako bi se zadovoljile njihove potrebe.
Cijena je svakako faktor koji treba uzeti u obzir, ali prije svega, najvažnije je razmotriti koju će vrijednost rješenje donijeti poduzeću. Računovodstveni program za mala poduzeća donosi inherentnu vrijednost koja na integrirani način poboljšava profitabilnost, tako da cijena ne bi trebala biti jedini ili odlučujući čimbenik.
Maksimalno iskoristite naš računovodstveni softver
Predstavili smo vam razloge zbog kojih je računovodstveni program za mala poduzeća potreban kako biste radili brzo i nesmetano.
Računovodstvena softverska rješenja poput PANTHEON-a pomažu u rješavanju nekih dugotrajnih zadataka kako bi se poduzetnici mogli usredotočiti na važnije aspekte vođenja poslovanja.
PANTHEON nudi sveobuhvatno rješenje koje zadovoljava potrebe malih poduzeća. Njegove funkcionalnosti, poput sinkronizacije s bankama, automatiziranog fakturiranja, optičkog prepoznavanja dokumenata i izrade financijskih izvještaja, omogućuju vam uštedu vremena, manji rizik od pogrešaka i financijsku stabilnost poslovanja. Uz mogućnost proširivanja, integracije s drugim sustavima i pristupačnost putem oblaka, PANTHEON osigurava da vaše poslovanje raste uz maksimalnu učinkovitost i sigurnost. Odabirom ovog programa, dobivate moćan alat koji vam pomaže u donošenju boljih poslovnih odluka i u dugoročnom uspjehu.
Želite unaprijediti svoje poslovanje?
Obratite se našim konzultantima s kojima ćete pronaći rješenje koje će optimizirati vaše procese i olakšati svakodnevno poslovanje.