Marketinška strategija i event management

Mar 8, 2019 | Blog HR, Novosti, Opće teme

„Uspjeti je lako. Samo učinite pravu stvar, u pravo vrijeme, na pravom mjestu.”

– Arnold Glascow

 

Od mnogih potencijalnih prednosti, glavni razlozi zašto se event management koristi pri implementaciji marketinške strategije tvrtke su: unapređenje prodaje, povećanje svijesti o brendu, tržišno liderstvo i kredibilitet tvrtke na tržištu, uspostavljanje i razvoj poslovnih odnosa s (potencijalnim) klijentima i ažuriranje baze podataka novim kontaktima. Za koju vrstu događaja će se tvrtka odlučiti kao dio marketinške strategije, ovisi o: veličini tvrtke, strateškim marketinškim ciljevima tvrtke, planiranom proračunu i iskustvu tvrtke pri upravljanju događajima.

 

Event management vs. Event marketing

Event management ili upravljanje događajima jedan je od alata marketinške komunikacije, a može se pojaviti kao: konferencija za tisak, promotivni događaji s ciljem poslovnog umrežavanja ili predstavljanja proizvoda/usluga itd. Upravljanje događajima uključuje: identificiranje ciljne publike tj. sudionika događaja, osmišljavanje koncepta događanja, koordiniranje tehničkih aspekata prije nego što se događaj pokrene i samo brendiranje događaja. Event marketing je marketinški doživljaj brenda, usluge ili proizvoda putem promotivnih događaja. Obično uključuje izravnu interakciju s predstavnicima brenda. Ne treba ga miješati s upravljanjem događajima, što je proces organiziranja, promicanja i vođenja događaja. Sajmovi su jedan od primjera marketinškog događaja, a event marketing se smatra dijelom iskustvenog marketinga i sadržajnog marketinga.

 

Marketinška strategija i upravljanje događanjima

Iako je ne postoji savršena marketinška strategija koja će obuhvatiti sva događanja tvrtke, jer je ​​svako događanje drugačije i jedinstveno je na svoj način, ipak postoje uobičajene marketinške taktike koje se mogu koristiti za postavljanje kalendara događanja koje će tvrtka realizirati kao dio marketinške strategije. Ukoliko je tvrtka strateški opredijeljena za upravljanje događanjima na jedinstven način, to znači da se marketinška strategija tvrtke treba očitovati u svim poduzetim promotivnim aktivnostima pri upravljanju događanjima, bez obzira na tržište na kojem tvrtka djeluje. Tvrtka koja se na tržištu želi etablirati kao tržišni lider, pri organizaciji događaja i kroz sve aspekte planiranja događanja, potrebno je prezentirati lidersku poziciju tvrtke na tržištu.

 

 Kako planirati događaj?

 Više je različitih pristupa pri planiranju događanja, a neki od najznačajniji koraka su:

  • Definirati ciljeve za konkretno događanje – kada poznajete strateške ciljeve tvrtke, prije planiranja događanja, potrebno je osigurati da je svaki dio događanja optimiziran za uspješno ostvarenje strateških ciljeva tvrtke.
  • Organizirati tim – dodjeljivanjem pojedinačnih uloga članovima tima utvrđuju se odgovornosti i sprječava neadekvatno izvršenje planiranih aktivnosti tijekom organizacije događanja.
  • Odrediti datum i lokaciju događanja – svako događanje mora imati određeni datum i mjesto prije nego što se izvrši njegova promocija i ovaj zadatak treba pravovremeno izvršiti.
  • Izraditi glavni plan i administrativne procese – detaljni vremenski plan je potreban kako bi se sve aktivnosti odvijale pravovremeno i to od pripremnih aktivnosti npr. kada se završava registracija sudionika, do aktivnosti na dan događanja npr. vremenska satnica tijekom samog događanja, ali i način na koji će se pratiti planiranje, registracija, proračun, popis gostiju itd.
  • Utvrditi proračun – proračun treba sadržavati ​​procjene troškova za sve ključne stavke koje su definirane u glavnom planu događanja kao što su npr. troškovi putovanja ili smještaja za prezentatore itd.
  • Brendirati događanje – potrebno je osmisliti jedinstveni naziv za događanje, jer naziv događanja treba privući pažnju sudionika, posebno u online medijima.
  • Uspostaviti partnerstva i pokroviteljstva – kada se u događanje uključe i druge interesne grupe (pokrovitelji, partneri), oni imaju udio u pomaganju promocije i uspjeha događanja.
  • Napraviti media plan – publicitet je potreban da bi se osigurao dovoljan broj sudionika na događanju, a može se kreirati putem uobičajenim odnosa s medijima ili korištenjem poznatih kontakata, koji će preporučiti registraciju sudionika za događanje.
  • Odrediti proces evaluacije događaja – kada su definirani ciljevi za konkretno događanje, potrebno je utvrditi i način kako će se ocijeniti stupanj uspješnosti realizacije događanja.

 

Učinkovita strategija marketinškog događaja

Strategija marketinškog događanja koja učinkovito promiče događanje ciljanoj publici može se podijeliti na: pred-događanje, lansiranje događanja, svakodnevni marketing i „zadnji poziv“. Tijekom svih ovih faza, tvrtka treba podizati svijest ciljnog tržišta o konkretnom događanju. Pri tome je pojedine učesnike potrebno usmjeriti u fazu “svjesnosti” , dok će druge sudionike koji su već svjesni prednosti vašeg događanja, biti potrebno potaknuti u faze kupnje i zagovaranja. Neki od alata koje je tvrtka može koristiti pri implementaciji marketinške strategije i upravljanju događanjima su: popusti za rane prijave, web stranica prije događanja, blog sadržaji i postovi menadžmenta ili govornika na događanju, socijalne mreže, suradnja s partnerima, plaćena promocija, e-mail kampanja, priopćenje za javnost, preporuke sudionika, influencer marketing i telefonski pozivi klijentima.

 

Zaključak

Prema Event Marketing Report-u za 2018. godinu, koje je obuhvatilo gotovo 500 starijih marketinških stručnjaka, većina vjeruje da događanja čine jedinstveni i najučinkovitiji marketinški kanal za postizanje poslovnih ciljeva tvrtke. Stoga je event marketing dugoročna strategija za mnoge brendove, koja će se koristiti i u budućnosti. Da bi event marketing bio uspješan alat za implementaciju marketinške strategije tvrtke neophodno je tijekom procesa evaluacije događanja ocijeniti stupanj uspješnosti poduzetih aktivnosti i unaprijediti trenutni način upravljanja događajima.

lejla-softic

Autor: Lejla Softić, dipl.oec.  –  SoftConsulting s.p. 

Smatra da razvoj karijere bez kontinuiranog ulaganja u osobni razvoj i unapređenje znanja i vještina nije moguće postići u 21. stoljeću. Konstantno usavršavanje i stjecanje novih znanja i vještina podjednako je važno za uspješnu karijeru koliko je značajno disanje za naš život i zdravlje.

X