, , , ,

Važnost primjene digitalnih trendova za marketing

17 sij 2020

 “Trendovi blijede, stil je vječan. ”
— Yves Saint Laurent

 

Holistički pristup marketingu, u 21. stoljeću, podrazumijeva primjenu odgovarajućih digitalnih alata. Digitalni marketinški alati relativno su novi način na koji marketing menadžeri koriste suvremene tehnologije u svojem poslovanju. Izostanak implementacije digitalnih trendova u marketingu istovremeno znači i gubitak liderske pozicije na tržištu. Zaostajanje u odnosu na konkurenciju koja primjenjuje globalne, digitalne, trendove u vlastitom poslovanju ne može biti cilj niti jedne tvrtke. Zašto se marketinški menadžeri opredjeljuju na praćenje pojedinih digitalnih trendova odnosno koja je važnost primjene digitalnih trendova za marketing bit će prezentirano u narednim redovima.

Što je digitalno oglašavanje?

Digitalno oglašavanje je praksa kreiranja i distribucije promotivnog sadržaja korisnicima putem različitih mrežnih i digitalnih kanala. Kanali koji se pri tome koriste su:

  • web stranice
  • društvene mreže
  • banneri
  • e-mail marketing
  • mobilni marketing
  • optimizacija za tražilice (SEO)
  • PPC (pay per click) kampanje
  • SMS
  • itd.

Utjecaj digitalnih trendova na marketing

Digitalni trendovi imaju značajan utjecaj na cjelokupno poslovanje suvremenih tvrtki, posebno pri digitalnoj transformaciji poslovanja te tako i na marketing kao poslovnu filozofiju, djelatnost i poslovnu funkciju u tvrtki. Digitalna transformacija poslovanja ne može se zamisliti bez istovremene primjene alata digitalnog marketinga. Tvrtke koje kontinuirano prate i implementiraju suvremene digitalne trendove, u odnosu na svoje konkurente, u mogućnosti su brže izvršiti potrebne prilagodbe vlastitog poslovanja, jer su fleksibilniji u odnosu na ostale tržišne aktere koji ne prate ili nedovoljno brzo implementiraju digitalne trendove u vlastitom poslovanju.

U 21. stoljeću, tvrtke su sve više izložene utjecaju vanjskih faktora. Utjecaj digitalnih trendova na poslovanje tvrtke ogleda se i u povećanju stupnja fleksibilnosti tvrtke. Način i brzina kojom tvrtka može efikasno implementirati nove tržišne trendove, kao što su to promjene u digitalnim tehnologijama, direktno se odražava i na marketing, kao poslovnu filozofiju, djelatnost i poslovnu funkciju u tvrtki. Uspješno poslovanje na digitalnom tržištu, podrazumijeva pravovremeno prilagođavanje marketing strategije tvrtke sukladno aktualnim digitalnim trendovima.

Implementacija digitalnih trendova i (digitalna) marketinška strategija 

Implementacija digitalnih trendova znači da je tvrtka trajno opredijeljena na kontinuirano ulaganje (ne)materijalnih resursa u razvoj i primjenu raznovrsnih digitalnih marketinških alata. Koje digitalne marketing alate će tvrtka koristiti ovisi o odabranoj strategiji digitalnog marketinga. Tvrtka se može opredijeliti na cjelokupno poslovanje uz primjenu isključivo alata digitalnog marketinga, ali i kombiniranje primjene alata konvencionalnog i digitalnog marketinga.

U kojem obimu će tvrtka nastaviti primjenjivati alate konvencionalnog marketinga odnosno hoće li tvrtka isključivo primjenjivati alate digitalnog marketinga ovisi o definiranoj (digitalnoj) marketinškoj strategiji tvrtke. U 21. stoljeću se ne može zamisliti da tvrtka, barem u minimalnom obimu, ne primjenjuje nekoliko digitalnih marketing alata npr. web marketing, društvene mreže itd.  Stupanj primjene jednog ili više digitalnih marketinških alata u tvrtki ovisi o digitalnoj pismenosti donositelja odluka, strateških i marketing menadžera, ali i o odabranom načinu na koji tvrtka želi ostvariti komunikaciju s ciljnim tržištem.

Važnost primjene digitalnih trendova za marketing 

Ukoliko žele biti konkurentne na (globalnom) tržištu, a digitalno tržište je istovremeno i globalno, tvrtke u svojem poslovanju trebaju primjenjivati suvremene digitalne trendove. Primjena digitalnih trendova ima direktan utjecaj na konkurentnost domaćih tvrtki, i ovo je prva u nizu značajki digitalnog marketinga za uspješno poslovanje tvrtke.

Sljedeća prednost primjene digitalnih trendova za marketing je kreativnost. Raznovrsnost digitalnih marketing alata omogućava marketing menadžerima da na kreativniji način kreiraju promotivne kampanje, uključujući pri tome i svoje (lojalne) klijente kao aktivne dionike, naročito primjenom društvenih mreža i drugih digitalnih alata koji omogućavaju dvosmjernu komunikaciju.

Izgradnja personalnih odnosa s ciljnim tržištem relativno je jednostavna primjenom alata digitalnog marketinga. U odnosu na primjenu konvencionalnih alata marketinga, ovo je najznačajnija prednost primjene digitalnih trendova i njihovog utjecaja na poslovanje tvrtke pri izgradnji brenda na tržištu.

 Zaključak

Primjena digitalnih trendova u marketingu je neupitna. U suvremenim uvjetima poslovanja može samo biti upitan način i broj digitalnih alata koje će tvrtka koristiti u vlastitom poslovanju. Sve veći broj digitalnih alata, koji nastaju kao rezultat različitih digitalnih trendova, ne znači istovremeno da tvrtka ima kvalitetnije i uspješnije odnose s ciljnim tržištem. Stoga je u masi aktualnih i nadolazećih digitalnih trendova vrlo važno da marketinški menadžeri odaberu one digitalne alate koji su primjereni za njihovo poslovanje. Koristiti digitalne marketinške alate na neučinkovit način, samo da bi se pratili aktualni trendovi, ne treba biti jedno od opredjeljenja marketinških menadžera. Na marketinškim menadžerima je da donesu odluke koje su od strateške važnosti za poslovanje tvrtke: koje digitane trendove je potrebno samo pratiti, a koje je potrebno implementirati kao sastavni dio digitalne marketinške strategije tvrtke.

Ne propustite poduzetničke novosti i savjete

Ako želite primati mjesečni newsletter s korisnim sadržajima iz naše poduzetničke baze znanja, molimo vas da ispunite obrazac.

X