,

Kako digitalni marketinški trendovi utječu na konkurentnost malih i srednjih tvrtki

4 ožu 2021

“Ako niste konkurentni ne natječite se.”

-Jack Welch-

Digitalni marketinški trendovi imaju sve veći utjecaj na konkurentnost malih i srednjih tvrtki. Suvremeni kupci, zahvaljujući primjeni digitalnih alata, mogu svoje potrebe zadovoljavati onako kako i kada im to najviše odgovara: iz udobnosti vlastitog doma ili dok su u pokretu i to na principu 24/7/365. U kojoj mjeri će male i srednje tvrtke pratiti i u vlastitom poslovanju primjenjivati digitalne marketinške trendove ovisi o odabranoj strategiji  digitalnog marketinga.

Što je programatsko oglašavanje?

Programatsko oglašavanje ( engl. Programmatic advertising) je način targetiranja kupaca koji se koristi kada se ciljnoj skupini kupaca želi prikazati online oglas, na način da različiti internet posjetitelji vide različite online oglase, ovisno o njihovim interesima i željama. Primjenom alata umjetne inteligencije i velikih količina podataka, kao i softvera za kupovinu digitalnih oglašivačkih prostora, koji omogućavaju automatsko licitiranje i zakup oglašivačkog prostora u stvarnom vremenu, oglas se prikazuje određenoj ciljnoj skupini kupaca u određenom kontekstu. Ovaj način online oglašavanja mnogo je učinkovitiji i brži, omogućava veće konverzije potencijalnih kupaca i niže troškove kupovine online oglašivačkog prostora.

Unapređenje konkurentnosti i interaktivni marketing  

Djelovanje sve veće konkurencije na tržištu, uz sofisticirane i educirane suvremene kupce, utječe i na potrebu prilagođavanja cjelokupnog kupoprodajnog procesa, sukladno individualnim potrebama kupaca. U suvremenim uvjetima poslovanja, najviše zahvaljujući primjeni digitalnih komunikacijskih alata, male i srednje tvrtke nastoje ne samo održati vlastitu konkurentnost, nego i kontinuirano unapređivati digitalno korisničko iskustvo, s ciljem razvoja dugoročnih odnosa s kupcima, kroz interaktivnu marketinšku komunikaciju.

Interaktivni marketing jedan je od aktualnih marketinških trendova koji je rezultat razvoja digitalnih komunikacijskih alata. Direktni marketing, 1:1 marketing i aktivno oglašavanje oblici su interaktivnog marketinga. Osnovna značajka interaktivnog marketinga je direktna, neposredna komunikacija s kupcima. Zasniva se na bazama podataka i medijima interaktivnog komuniciranja s kupcima. Baze podataka omogućavaju izbor ciljnog tržišta, a primarni mediji interaktivnog marketinga su: internet i pametni uređaji.

Važnost razgovornog marketinga za konkurentnost malih i srednjih tvrtki

Iako komuniciraju posredstvom digitalnih alata, suvremeni kupci kada imaju pitanje žele odmah dobiti i neposredan odgovor, stoga digitalni marketing postaje sve “razgovorniji”. Razgovorni marketing jedan je od digitalnih marketinških trendova koji je sve više zastupljen u interaktivnoj marketinškoj komunikaciji. Kroz razgovor s (potencijalnim) kupcima, male i srednje tvrtke nastoje postići njihov veći angažman i naučiti više o njihovim omiljenim i nepoželjnim osjećajima, kako bi mogli reagirati na temelju povratnih informacija od npr. pratitelja na društvenim mrežama. Za razliku od tradicionalnih komunikacijskih strategija, ovaj oblik marketinga dostupan je na više kanala i omogućava tvrtkama upoznavanje kupaca prema njihovim uvjetima: na uređajima, platformama i vremenu koji im najviše odgovaraju.

Sličan oblik digitalne komunikacije i jedan od marketinških trendova koje male i srednje tvrtke sve više koriste za unapređenje vlastite konkurentnosti su i tzv. chatbotovi. Suvremeni kupci radije komuniciraju sa chatbotovima koji su dostupni na principu 24/7/365, odgovore daju odmah, točno se prisjećaju cijele povijesti kupovine i nikada ne gube strpljenje u komunikaciji s (potencijalnim) kupcima, što u značajnoj mjeri unapređuje korisnički podršku koju tvrtka osigurava svojim kupcima, što direktno utječe na konkurentnost malih i srednjih tvrtki na tržištu.

Utjecaj glasovnih pretraga na poboljšanje korisničkog iskustva

Jedan od digitalnih marketinških trendova je i glasovno pretraživanje interneta. Prije nekoliko godina glasovna pretraga imala je vrlo mali udio u ukupnom pretraživanju, a prema izvršenim istraživanjima više od 20% svih pretraga putem mobilnih uređaja vrši se pomoću glasovnog pretraživanja.

Glasovno pretraživanje utjecalo je na promjene u načinu zadovoljavanja različitih potreba (potencijalnih) kupaca, s ciljem poboljšanja njihovog digitalnog korisničkog iskustva. Pri tome je potrebno razumijevanje što konkretno (potencijalni) kupci traže i kako vrše pretraživanje na internetu. Pri optimiziranju internet sadržaja neophodno je izvršiti razlikovanje (potencijalnih) kupaca koji koriste upisani sadržaj pri pretraživanju i (potencijalnih) kupaca koji vrše glasovno pretraživanje, s ciljem razumijevanja dubljeg konteksta glasovnog pretraživanja. Ovo je ključno pri kreiranju sadržaja koji će uspješno privlačiti organski promet glasovnih pretraga za konkretne internet sadržaje.

Zaključak

Suvremeni kupci žele da se brendovi povežu sa njima na nove načine koji će im omogućiti ugodnije digitalno korisničko iskustvo. Ukoliko male i srednje tvrtke žele zadržati i/ili unaprijediti vlastitu konkurentnost na tržištu, moraju kontinuirano pratiti nove digitalne marketinške trendove. Interaktivni sadržaji, alati umjetne inteligencije i glasovne pretrage, neki su od digitalnih marketinških trendova, koje mogu primjenjivati kako bi unaprijedile vlastitu konkurentnost na tržištu.

Implementacija konkretne digitalne marketinške strategije, kroz interaktivnu komunikaciju s ciljnim tržištem, od presudne je važnosti za konkurentnost malih i srednjih tvrtki. Tvrtke koje zanemare važnost interaktivne komunikacije s (potencijalnim) kupcima neće moći osigurati zadovoljavajuće digitalno korisničko iskustvo i tako će zaostajati za svojom konkurencijom. Tvrtke koje se odluče na ulaganje u razvoj digitalnog korisničkog iskustva i primjenjuju suvremene digitalne marketinške trendove moći će na višoj razini zadovoljiti individualne potrebe suvremenih kupaca. Kreiranje personaliziranog korisničkog iskustva, primjenom alata digitalne marketinške komunikacije, osnovna je značajka suvremenih tvrtki koje djeluju na digitalnom tržištu, u visoko kompetitivnim uvjetima poslovanja.

Ne propustite poduzetničke novosti i savjete

Ako želite primati mjesečni newsletter s korisnim sadržajima iz naše poduzetničke baze znanja, molimo vas da ispunite obrazac.

X