, ,

Globalni trendovi i cloud tehnologija

4 srp 2018

“Internet postaje gradski trg globalnog sela sutrašnjice.”

 

Globalizacija i cloud tehnologija[1] neki su od trendova suvremene ekonomije koja počiva na primjeni digitalnih alata. U dinamičnom i promjenjivom poslovnom okruženju izostanak praćenja aktualnih trendova i njihove praktične primjene, dugoročno gledano, znači zaostajanje i neučinkovitost koju si ne bi trebale priuštiti uspješne tvrtke.

Digitalna ekonomija

Digitalna ekonomija[2] novi je oblik ekonomije koji se temelji na digitalnim tehnologijama i za većinu zemalja danas predstavlja jednu od najatraktivnijih mogućnosti rasta. Digitalna ekonomija zahtijeva drugačije promišljanje i aktivnosti da bi bila uspješna.

Osim što može značajno utjecati na ukupni rast i napredak, i to u relativno kratkom roku, prilično je podložna globalnim cikličkim trendovima i može se pozitivno iskoristiti ne samo u područjima koja su direktno vezana za tehnologiju, nego i posredno u područjima koja, prije svoje transformacije, mogu osjetiti pozitivni rast društva koje je bliže i ovisi o digitalnoj ekonomiji.

Promjene se događaju svakodnevno. Dok je trebalo 75 godina da telefon počne koristiti 50 milijuna ljudi širom svijeta, radio se proširio do istog broja za 38 godina, TV za 13, a internet za samo 4 godine. Četvrta industrijska revolucija[3] donosi promjene u: umjetnoj inteligenciji (AI), robotici, IoT (Internet of Things), autoindustriji (vozila bez vozača), 3D printanju, kvantnim računalima i nanotehnologiji.

Distance, geografske i vremenske, zahvaljujući primjeni digitalnih tehnologija više ne predstavljaju prepreku pri obavljanju poslova. Tvrtke sve više vode konkurentsku „borbu“ na globalnom tržištu za što je potrebno ostvariti i globalnu konkurentnost. To dovodi do potrebe da domaće tvrtke, a ne samo globalne korporacije, u svojem poslovanju primjenjuju i cloud tehnologiju.

Cloud tehnologija

Prema pojedinim istraživanjima, tržište servisnih usluga na cloud-u raste 5 puta brže od tradicionalnih, što jasno određuje put prema potpuno revitaliziranoj i novoj pretplatničkoj digitalnoj ekonomiji. Najveći interes za poslovanje u oblaku dolazi iz sektora komunalnih usluga, u kojem čak 59% tvrtki planira koristiti digitalne tehnologije ili barem razmatra ovu mogućnost.

Ostale industrije koje su sklone bržem usvajanju cloud tehnologije uključuju, primjerice, sektor financija (47%) te javni sektor, uključujući obrazovanje i zdravstvo (42%). U maloprodaji postotak zainteresiranih tvrtki iznosi 40%, a u telekomunikacijskom sektoru 34%.

Cloud ne treba gledati samo kao novu tehnologiju koja omogućava korištenje iznajmljenih softverskih usluga jer su cjenovno „povoljnija“ rješenja i sredstvo za brzo uvođenje novih usluga koji donose poslovnu korist. Prije svega, na cloud treba gledati kao mogućnost promjene poslovnog modela (konvencionalnog) i načina budućeg funkcioniranja tvrtke (digitalnog).

Promjene poslovnog modela događaju se kod pružatelja IT usluga, u marketing industriji, financijskoj industriji itd. Drugim riječima, digitalna transformacija postaje nezaobilazan trend u svim privrednim granama i poslovnim područjima.

Migracija poslovanja u cloud

Migracija poslovanja u oblak jedan je od globalnih trendova na kojem se temelji digitalna transformacija poslovanja tvrtke. Pri digitalnoj transformaciji poslovanja tvrtke, pružatelji cloud usluga imaju veliku odgovornost kada su u pitanju: migracija podataka s postojećeg IT sustava na cloud servere te sigurnost i arhiviranje podataka u cloud okruženju.

Zbog toga je pri migraciji poslovanja u oblak potrebno izabrati odgovarajućeg pružatelja usluga i zaključiti ugovor o vrsti i načinu korištenja cloud usluga. Za te potrebe koristi se tzv. ugovor o razini usluge (SLA – Service Level Agreement) koji postoji između primatelja i pružatelja usluga, a svrha mu je odrediti karakteristike usluga. Ugovor uobičajeno sadrži razinu usluga, prioritete, odgovornost, garancije, financijske penale, razinu dostupnosti i slično. Pružanje usluga podrške dio je ugovora u kojem je opisano u koje vrijeme se pruža podrška korisniku.

U primjeni cloud tehnologija pojavljuje se više različitih vrsta usluga u oblaku, npr. javni, privatni, zajednički ili hibridni oblak. Također, postoji i više vrsta pružatelja usluga (s obzirom na njihov teritorijalni opseg poslovanja). Korisnik se može opredijeliti za korištenje globalnog, regionalnog ili nacionalnog pružatelja usluga.

Pružatelji usluga koji mogu ponuditi visoku razinu podrške i koji su dovoljno vješti bit će neizmjerno vrijedni svojim korisnicima, naročito kako tvrtke budu sve više migrirale svoje poslove u oblak. 74% velikih tvrtki trenutno koristi usluge dvaju ili više pružatelja usluga u oblaku, a njih 23% koristi četiri ili više pružatelja usluga.

Transformacija marketinga

Globalna konkurentnost, kao suvremeni trend, nalaže da se alati digitalnog marketinga i korisničko iskustvo koriste kako bi se povećalo zadovoljstvo klijenata, a što je ujedno i jedan od temeljnih zadataka marketinga. Suvremeni klijenti zahvaljujući digitalnim mrežama u oblaku su povezani na globalnoj razini, sa svima i svime, što definitivno mijenja i ulogu marketinga. Digitalno doba je omogućilo brzu dostupnost informacija, a to zahtijeva i transformaciju marketinga.

Postoje brojne platforme u oblaku koje pružaju svoje usluge u području digitalnog marketinga. Tako je npr. Watson IBM-ov adut u globalnoj borbi za premoć u računalstvu u oblaku.

  • Watson Campaign Automation je cloud platforma za digitalni marketing koja je specijalizirana za izvedbu automatiziranih kampanja putem e-mail-a i društvenih mreža s ciljem stjecanja novih klijenata.
  • Watson Real-Time Personalization je rješenje za izradu personaliziranih sadržaja prilagođenih svakom pojedinom posjetitelju internetske stranice, utemeljeno je na interakcijama koje se događaju u stvarnom vremenu.
  • Watson Customer Experience Analytics se koristi za vizualizaciju digitalne interakcije s korisnikom, analizu i stjecanje uvida koji su potrebni za ostvarivanje najboljeg korisničkog doživljaja.
  • Watson Marketing Insights je cloud rješenje koje otkriva prave stavove korisnika i tako usmjerava marketing prema točno određenoj, ciljanoj skupini, a s ciljem stvaranja najučinkovitijih interakcija s potencijalnim korisnicima.

Financijsko tržište

Globalni trendovi i cloud tehnologija nisu zaobišli niti financijska tržišta. Pojava kriptovaluta nametnula je potrebu za globalnom konkurentnošću u području monetarnih transakcija odnosno kupovine usluga i roba „u oblaku“. Kriptovalute nastaju procesorskim radom mnoštva računala širom svijeta i predstavljaju digitalnu valutu koja je zaštićena kriptografijom, a koju ne izdaje nijedna država ili financijska institucija, već zajednica korisnika računalnog protokola. Kriptovalutne transakcije ne zahtijevaju posrednika (npr. banku), što ubrzava i pojeftinjuje njihov trošak.

Osim financijske industrije, blockchain tehnologija koja se koristi za kriptovalute, može se uspješno primijeniti na tržištu nekretnina, u osiguranju, zdravstvu i mnogim drugom granama ekonomije.

 

[1] Op. A. – Cloud ili „Oblak“

[2] Op. A. – http://www.digitalnahrvatska.org/sto-je-digitalna-ekonomija/

[3] Op. A. – http://balkans.aljazeera.net/vijesti/cetvrta-industrijska-revolucija-potpuno-mijenja-svijet

 

lejla-softic

Autor: Lejla Softić, dipl.oec.  –  SoftConsulting s.p. 

Smatra da razvoj karijere bez kontinuiranog ulaganja u osobni razvoj i unapređenje znanja i vještina nije moguće postići u 21. stoljeću. Konstantno usavršavanje i stjecanje novih znanja i vještina podjednako je važno za uspješnu karijeru koliko je značajno disanje za naš život i zdravlje.

 

Ne propustite poduzetničke novosti i savjete

Ako želite primati mjesečni newsletter s korisnim sadržajima iz naše poduzetničke baze znanja, molimo vas da ispunite obrazac.

X